måndag 31 januari 2011

Utomhus!



Visst är det underbart härligt att vara utomhus när solen tittar in! Som många vet är det bra för oss att vara utomhus, det är bra för vår hälsa, både fysiska och psykiska hälsa. Det härliga solljuset ger oss vitamin D, utomhusmiljöer stimulerar oss visuellt och motverkar stress, kan lindra smärta, vi blir mer avslappad då muskelspänningar minskar, vi tänker klarare då koncentrationen och uppmärksamheten ökar och mycket, mycket mer som är positivt för vår hälsa och välbefinnande.

Inom den nya folkhälsopolitiken har grönområden och utevistelse uppmärksammats som viktiga faktorer för en god hälsa och man jobbar mycket med att hitta nya sätt att stimulera till bland annat utevistelse.

Se till att vara ute minst en timma om dagen så investerar du mycket hälsa i din hälsa!

2 kommentarer:

  1. Hej, jag måste få ge dig lite beröm för din blogg. Jag har läst den i något halvår nu och jag gillar både den och din inställning till livet,mat,träning etc. Jag känner mig fylld med energi och inspiration när jag lämnar din blogg. Tack för det, hoppas du fortsätter på samma sätt!

    kram elin

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket Elin! det var verkligen roligt och motiverande att höra! Blir glad att du får ut något av mig och min blogg och jag ska absolut fortsätta och göra mitt bästa!

    /Liberta

    SvaraRadera