fredag 14 januari 2011

Hälsovästen

Igår fick jag prova på denna hälsoväst av en kollega och kände verkligen att jag ville berätta om den för er! Jag tror starkt att den lever upp till sitt namn då den förbättrar hållning och andning vilka är grundläggande förutsättningar för bra hälsa.
Det var verkligen omöjligt att inte ha en rak och perfekt hållning när jag hade på västen, det var som att den tvingade tillbaka axlarna oavsett vilken ställning jag hade. Har du dålig hållning tycker jag verkligen att du ska testa detta. Den används en hel del av frisörer, de som sitter för länge på kontor, dansare, sångare, modeller, löpare, ryttare mm.



Västen har en patenterad konstruktion som hjälper kroppen att återfå en naturlig hållning och andning. Axelremmarna drar tillbaka axlarna och samtidigt får du ett balanserat tryck av ryggplattan mellan skulderbladen


Det är enkelt att använda västen och man behöver bara ha den en kvart om dagen för att du successivt ska utveckla en rakare och snyggare rygg.


6 kommentarer:

  1. Kan lätt rekommendera den Mari-Anne!

    SvaraRadera
  2. Har du använt den något mer eller var det bara en gång? Vore intressant annars att höra resultat på längre sikt.

    SvaraRadera
  3. Hej Martin,
    Jag har inte haft på den på ett tag, man blir ganska varm i den sommartider. Men man får helt klart bättre hållning!Mycket bättre hållning när man är ute och joggar också!

    Hälsar,
    Liberta

    SvaraRadera
  4. Vad heter västen? Vart köper man den?

    SvaraRadera