måndag 21 mars 2011

Uppvärmning och uppmjukning av muskler!



Hej!

Nu har jag testat Linnex Stick och tycker den är jättebra! Den är dryg och väldigt lätt att använda. Kände en skön värmande effekt ganska direkt som höll i sig under hela träningspasset. Jag gillar att den är i stiftform så man slipper bli kladdig om händerna och riskera att få det i ögon och andra känsliga områden. Sen gillar jag att den inte ger ifrån sig så mycket lukt heller så man behöver inte gå runt och lukta liniment!

Innan ansträngning av muskler och leder, eller vid värk och stelhet är det bra med något värmande. Jag har alltid varit noga med att värma upp kroppen ordentligt innan träning, främst genom fysisk uppvärmning men också genom liniment som gett både fysisk och psykisk effekt.

En annan pluspoäng är att den löser upp och har en avslappnande effekt på muskelspänningar som jag kan känna ibland och då kan jag själv använda den på svåråtkomliga områden då den liknar en deostick, och man behöver bara två strykningar för effekt, istället för hjälp med att massera in den.

Var försiktig när du använder liniment produkter då man kan bränna sig om man överdoserar, börja helst med lite mindre än det som rekommenderas och trappa upp istället för att undvika allergiska reaktioner osv. Med linnex stick är det lätt att mäta upp då man bara ska ta två strykningar.

Är jätte nöjd med min nya införskaffning, it´s a kepper som jag varmt kan rekommendera!

6 kommentarer:

  1. Libbe har det med! Grymt effekt på den... Rekommenderar inte att duscha på någon timme efter man applicerat.... För då bränns d göööött... tro mig!! ;)

    SvaraRadera
  2. liniment är mycket starkare än tigerbalsam och d gillar jag... Stryk på Max 2-3 gånger på området du vill behandla för att få en bra effekt... Stryker du på mer sååå.. Hmmmmm...Låt oss bara säga att... du kommer att känna d!:P

    SvaraRadera
  3. Dagens tips:
    AIDS-Loppet som är den 22 maj på Gärdet, Stockholm. Det kostar 150kr att delta och avgiften går oavkortat till UNICEF.

    Det är läkarstudenter från Karolinska Institutet som anordnar loppet helt ideelt. Förutom loppen i sig är det lite folkfestkänsla med uppträdanden och mingel. Man kan springa 5 km eller 10 km och tidtagning finns via Racetimer. Det är sanktionerat av idrottsförbundet via IFLinnéa.

    Spana in mer på http://www.aidsloppet.se

    mvh
    Susanna

    SvaraRadera
  4. Jag trodde att man skulle använda liniment efter träning, om man hade ansträngt någon muskel lite för mycket. Hur är det med det egentligen?

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset Susanna!

    SvaraRadera
  6. Elna- Man kan använda det i förebyggande syfte, eller vid skador.

    SvaraRadera