onsdag 29 september 2010

Intervju med fightern Reza Forotan


När jag var 15 år lärde jag känna Reza, minna minnnen av honom då var hans engagemang för oss ungdommar. Han var alltid genuin mot oss och spred glädje. Som grundare till en av Sveriges snabbaste växande kampsportsklubbar driver han idag Hisingens kampsportsklubb där han formar unga killar och tjejer med samma engagemang som jag minns från då. Hisingens kampsportsklubb gör mer än bara framgångsrika elit fighters alla är välkomna unga som gamla. Här följer en intervju jag har gjort med Reza.

Jag vet att Hisingens kampsportskola är en av Sveriges snabbaste växande kampsportklubbar! Hur föddes denna idé?
Vår klubb är en av de snabbaste växande kampsportsklubb i dag för att jag och min barndomsvän Antonio Rosello har många års erfarenhet av fightning arter. Vi har satsat på de som inte har någon kampsportsbakgrund så vi har kunnat forma de på bästa och snabbaste vägen och tack och lov så har vi fått fram många duktiga!


Hur förbereder du dig inför en tävling?
Jag har lagt ner tävlingar..men när jag tävlade elit handlade det mest om ett mål tävla, tävla och vinna! Att hålla upp motivationen och tränna mycket kondition och styrka, även snabba rörelser.. det är det som behövs inom combat träningar, mycket sparringsträning mm.

Vad sätter du upp för mål inför en tävling?
Målet är alltid att vinna och fortsätta att vinna!

Vad gillar du bäst med kampsport?
kampsport är den ultimata idrotten, man kan mäta sig hur långt än man vill, (fullkontakt sporter) förutom tävlings biten är martial arts en livsstil, det handlar om att lära känna sin egen kropp, få bättre diciplin, respekt, harmoni , balance, och den självförsvars biten som är viktig att kunna i dagens samhälle. Då kan man vara säkrare och kunna försvara sig och undvika
våld osv.

Hur brukar du äta/dricka innan och efter träning?
Jag äter alltid 2 timmar innan träningspasset, och protein drink eller 1- 2 bananer efter träningen ! jag tror mer på naturligt mat än massa pulver och tabletter...

Något bra knep du vill dela med dig av till läsarna?
Man idrottar för att bli mer harmonisk och må bra i kropp och själ. Mitt budskap till alla där ute är att inte missbruka grejer / strorider och annat preperat, med 23 års erfarenhet som elit fighter och coach har jag sett mycket och det bästa är - äta rätt , träna hårt och må bra ! lycka till och gud älskar oss alla.


http://www.hisingenskampsportskola.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar