söndag 28 november 2010

Trevlig första advent!



Ja, de flesta som känner mig vet att jag älskar alla högtider som firas här och där, speciellt julen vilket egentligen inte ingår i min religion men som jag älskar att vara med på! :) Jag älskar julmaten så mycket! jag älskar alla hus och butiker som är klädda med ljusslingor och julstjärnor, julfriden och faktiskt julhysterin, julsånger och jultomten och julgranen och så mycket mer! Men sen är det ju så mycket kärlek och värme som sprids, och inte minst en tanke på alla de som inte får känna just det.

Att öppna sitt hjärta och hjälpa de hemlösa i jul, som är ute i kylan utan mat eller vänner, kan faktiskt alla göra genom att redan nu kontakta ens lokala hjälporganisation och se vilken hjälp just du kan erbjuda. Det kan vara allt från gamla kläder till att baka eller laga lite extra mat som man springer över med innan julen början i ens egna hem.

De gångerna jag verkligen såg de hemlösa var juldagen, då jag hade 7-11 butik. 7-11 har alltid öppet och eftersom vi inte firar jul hemma valde jag att jobba den dagen och alla andra juldagar just för att duka upp till juldagen och fira jul med mina hemlösa vänner jag hade träffat under min tid på 7-11.

Finns det något du har hemma som du vet att du aldrig kommer att använda? leksaker på vinden? Tänk på det, innan hysterin börjar! Va med och sprid glädje och kärlek till de som inte får det...och jag lovar att det kommer bli en fin tradition som kommer inspirera dina nära och kära, vänner, kollegor och grannar att göra detsamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar