fredag 8 oktober 2010

Intervju med Cassandra Love

Har fått chansen att intervjua min vän Cassandra. Jag och Cassy lärde känna varandra för ungefär 6 år sen, det var under den tiden jag och min syster drev 7eleven på Övrehusar gatan i Göteborg centrum. Cassandra var en kund men ganska snart utvecklades det till en sann vänskap. Det var faktiskt Cassandra som introducerade mig för kampsport. Cassandra har alltid varit vältränad och det kändes naturligt för mig att be henne om lite tips och trix för er läsare :)


Robert Kronberg vs Cassandra Love



Så länge jag har känt dig har du alltid varit vältränad, hur gör du för att hålla dig i form?
Tack för dom orden :-) Jag har inga speciella knep egentligen mer än att jag alltid tyckt om att röra på mig. Fast jag är lite periodare ibland också, men går det ett par veckor utan jag gjort något så kliar det i kroppen. Har ju tränat både karate och taekwondo,
Däremellan har det varit lite gym träning i perioder. Och joggingturer då och då, och lite inlines på somm
aren. Just nu cyklar jag 1,5 mil om dagen till o från jobbet. Bra träning det
med. Man behöver inte gå på dyra gym för att hålla sig i form bara man har lite disciplin. Det räcker bra med ett par hantlar hemma eller några tunga påsar att lyfta om man inte har hantlar. Armhävningar o situps ett par tre gånger i veckan eller helst varje dag. En kvart, tjugo minuter räcker gott.

Hur gör du för att finna harmoni och avkoppling i tillvaron?
En svår fråga, men jag tror jag har lärt mig koppla av o inte stressa för mycket. Tycker inte om att fylla kalendern med massa att-göra-saker. Det blir lätt stressmoment i längden.
Tar hellre dagen som den kommer o är lite spontan. Visst, ibland måste man boka något, men inte varje dag. Det är rätt skönt att bara slappa ibland o vara ledig för en fika om någon ringer spontant. Bestämma själv över sin tid är en enkel väg till harmoni och sova ordentligt förstås. Hitta en musik du kan somna till är ett bra tips. Jag har musik jag kan somna till när som helst. Det har varit min räddning ibland från stressen. En stunds meditation kanske man kan kalla det.

Hur gör du för att äta rätt?
Ja du, detta är väl mitt stora dilemma då jag inte är någon Gordon Ramsey i köket :-) utan vräker i mig kakor o bullar. Men jag försöker äta ordentligt även om jag inte tänker så mycket på vad jag äter. Men ett lagat mål varje dag är ett måste. Blir tyvärr alltför ofta pas
ta med köttfärssås. Eller rättare sagt nötfärs då jag helst undviker fläskkött. Min räddning är väl att jag rör på mig också.

Hur gör du för att komma iväg och träna?
Det är alltid svårt med fasta träningstider som man måste passa och ibland svårt att passa in. Det är nog anledningen till att jag är periodare vad det gäller träning. Ut o springa däremot kräver ingen planering. Det är bara att ge sig ut. Därför passar det mig
så bra.

Berätta om tävlingen med svenska mästaren i häcklöpning Robert Kronberg?
Haha, det loppet får jag leva med, kanske ännu värre för Robban :-) Anledning till loppet var att Stina Selin på Gp fått nys om att jag sprungit ett High Heels Race och ville göra ett reportage för deras webb-tv. De kontaktade Robert och frågade om han ville ställa upp på ett litet skoj-race. Han i löparskor och
jag i mina rosa high heels med 10 cm klackar. För att det skulle bli lite rättvist fick jag springa 5
0 m
eter och Robert 100 enligt Gp's regler. Tyvärr var det lite för långt försprång jag fick för att det skulle bli spännande. Så all heder åt Robert som tog förlusten som den sportsman han är och efteråt testade han även mina high heels.
Det varett kul reportage som låg kvar länge som ett populärt inslag på GP.

Har du något bra ”hälsoknep” du vill dela med dig till läsarna?
Inga genvägar tyvärr, men försök röra på dig ett par gånger i veckan minst. Det behövs inte så mycket som man tror ibland för att hålla sig i form. Har du inte varit igång på ett tag så ge inte upp. Det är alltid tufft i början.

Se cassandra spöa Robert Kronberg i sina high heel! :) (du måste vara inloggad på facebook för att se klippet!)
http://www.facebook.com/?ref=home#!/video/video.php?v=132982350677


Cassandra love var också den som kom tvåa i High Heel Race i Båstad. (har även lånat bilder från denna sida)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar